söndag 21 april 2013

Viktor gör livet grönare



Cerat och Cykeltaxi

Låter det som två oförenliga storlekar? Det är det inte om man frågar Viktor Jonsson.  Viktor är en sann eldsjäl som jag känner sedan tidigare då vi hade ett gemensamt projekt. Då ägde han ekobutiken Reagera som en del Göteborgare kanske kommer ihåg. Reagera finns inte längre och nu har Viktor dragit vidare mot nya projekt som han just har berättat om när vi sågs för några dagar sedan.

Viktor har gett sig in på ekologisk hudvård och är nu klar till att lansera cerat i fyra olika doftvarianter: naturlig, mint, lime och hallon. Märket heter Body Applications. Det som gör ceraten unika är att de är både Fairtrade- och Soil Association-märkta. Dessutom är de helt vegetabiliska och därmed veganvänliga. Dessa märkningar är ju en bra garanti men kan ofta fördyra en produkt. Ceraten, kan jag intyga, har dock ett helt rimligt pris och kommer inom kort att kunna köpas i webbutiken. Det är även värt att notera att ceraten inte innehåller ricinolja (som en del inte tål) och har en alldeles lagom konsistens :-)*

Viktor hade främst UK i tankarna då han startade produktionen eftersom veganvänliga produkter efterfrågas mycket mera där än hemma i Sverige, men han valde trots allt att även satsa på svenska marknaden.

Och nu åter till överskriften. Vid sidan om allt jobb med ceratproduktionen håller Viktor på med cykeltaxi-verksamhet. Han har köpt och renoverat 3 olika cykeltaxis (varav två med elmotor) som ska göra gatorna i Göteborg osäkra till sommar. En av rosa skönheterna ser ni på bilden ovan – den har redan kört några säsonger och har varit mycket uppskattad. På bilden som kommer från en facebooksida kör Viktor en blivande brud :-)

* PS Jag har några extra provex. Hör av dig om du vill testa.

4 kommentarer:

  1. Låter mycket spännande med ceraten =) Jag testar gärna om du har några kvar =)
    mvh
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. blev helt fel på min avs id :(
      Nu ska det stämma ialla fall =)

      Radera
  2. Jag provar också gärna!

    SvaraRadera
  3. Jeanette och Anna - hör av er till mig på info@simplypure.se (vill veta vilken ni helst vill testa).
    //Dorte

    SvaraRadera