fredag 13 april 2012

Tvätta hår med tvål ?


I går förmiddags stod jag i duschen och grep ut efter en schampoflaska som jag snabbt konstaterade var tom – inte bara nästan tom, utan ursköljd och helt befriad från innehåll. Vad göra ? Jag och schampoflaskan var inte helt ensamma i duschen – vi hade sälskap av en tvål och en ganska lyxig sådan. John masters organics Birch & Cedarwood Cleansing &Shaving Bar (varför har alla produkter så långa namn?) var räddaren i nöden och jag konstaterade att den var väldigt mjuk och krämig och enkel att massera in i håret.
Håret kändes en aning strävt efteråt men det gick absolut att tvätta med tvålen. Jag har läst (men inte testat) att man kan skölja med äppelcidervinägre efteråt för att få håret blankt och ta bort det sträva. På bilden ovan ser ni hur det blev. Vid fototillfället (på väg med tåg till Stockholm) var fortfarande lite blött och okammat och färgen ljuger (mitt hår är mörkare).
Min hårbotten var/är också ganska nöjd med behandlingen (och det är ett bra betyg)  - så i framtiden kan duchrutinen kanske förenklas till bara att involvera en produkt? Det kan ju också vara praktisk när man reser och inte vill släpa på för mycket. Har du testat att tvätta håret med tvål eller s k schampotvålar?

Ps ska kanske tillägga att det går ca 5 dagar mellan varje hårtvätt.
Pps håller just nu på att testa en ganska ny svensk serie  som bla har tvålar som även kan användas till hårtvätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar