onsdag 3 september 2014

Zuii organics ekologisk makeup

De flesta av Er har förmodligen redan kännedom om Zuii makeup och har kanske testat? Jag har länge varit nyfiken men inte gjort slag i saken. Nyss blev jag kontaktad av agenten i Finland som skickade mig generöst med prover. Serien kommer från Australien och är baserad på extrakt från olika blommor. Till utseende påminner serien om Nvey eco och prismässigt ligger den också ganska nära. Sortimentet är stort och innehåller t ex 8 flytande foundations och 10 puder-foundations.
Jag brukar inte göra smink-tutorials men tänkte göra ett undantag den här gången. Nedan ser ni vad jag fick tillskickat.





Även om det fortfarande är sommar har mitt eksem börjat titta fram så sminkning är en utmaning. Det är alltid svårt för mig att få foundation att se bra ut pga min torra hud och röda hudområden. Den flytande foundation, som jag även använde som concealer under ögonen applicerade jag med pensel. Den har en tydlig doft av blommor (mest ros) som dock försvinner efter ett tag (vilket jag är tacksam för) - min hud reagerar inte på blomsterextrakten, vilket jag trodde den skulle göra. Alla produkterna är relativt pigmenterade och den flytande foundation skulle jag säga ger medeltäckning. Den kan inte helt dölja mina  röda områden (men jag är nöjd). Det finns ju puder-foundation som jag också kommer att testa lite framöver. Dock tar jag det generellt försiktigt med "torra" produkter som t ex klassiskt mineralpuder då jag tycker att det framhäver rynkor istället för att dölja dem - jag tycker om när huden har lite lyster. Läppstiftet har en lagom krämig konsistens och läppglansen verkar inte klibbig. Notera dock att både läppstift och läppglans innehåller ricinolja vilket ju några reagerar på. På bilden ovan ser ni resultatet. Av någon anledning verkar bilden aningen suddig vilket gör att resultatet ser lite mer jämt ut än det var :-)


Använda produkter:
- flytande foundation" natural medium"
- fast foundation "creme" som puder
- ögonbrynsstift "coco"
- ögonskugga" blue marine" (som också blev eyeliner i brist på tester)
- läppstift "sheer rose"
- läppglans "rose"


2 kommentarer:

  1. Du ser jättefin ut! :-)
    Jag har testat prover av foundationen några gånger. Den sitter fint på, men på vintern är den inte riktigt bekväm för min torra hud. Det andra produkterna har jag inte testat.
    Jag har mina funderingar på om jag reagerar på ricinolja i produkter, men jag är inte helt säker. Men genom uteslutning av ingredienser flertalet gånger då jag reagerat på produkter så är det en möjlighet.
    Hursomhelst så ser deras färger jättefina ut och förpackningarna är ju så söta så man blir ju köpsugen direkt! :-) Det är ju inte ricinolja i alla saker.;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar Malin. Jag vet inte hur huden reagerar på ricinolja (om man inte tål det) men jag har hört många säga att de blir torra i halsen om oljan finns i läppglans eller läppstift. Hur reagerar din hud?

      Radera