fredag 23 september 2011

Den feminiserade mannen


Det ska inte vara en hemlighet att jag verkligen försöker att få fler män intresserade av ekologiska hygienprodukter. Visserligen har jag en del manliga kunder men jag tycker att det borde finnas fler. I 9 ut av 10 fall där jag frågar män om deras vanor avseende val av hygienprodukter får jag svaret ” jag använder nästan ingenting” ..hmmm undrar om de aldrig tvättar händerna och håret (i den mån de alltså har något) och om de aldrig använder deodoranter? Kanske inte. Jag ska kanske satsa på helt unga män istället som ju närmast går till överdrift i deras grooming.
Att mäns sädkvalitet har halverats under de senaste fem decennier är ett faktum som de flesta verkar ta väldigt lugnt . En del kanske tycker att en feminisering av mannen är bra (= mindre aggression i samhället?) men det blir också ganska kostsamt för samhället med alla fertilitetsbehandlingar. Vi skulle också kunna ta steget fullt ut och helt avskaffa männen om de nu ändå inte duger för att skapa barn – och kanske Jobba på att ta fram kloningstekniker;-)
Dessutom föds allt fler barn med missbildade könsorgan och att göra det bättre för framtida generationer känns som en svår kamp då vi dagligen bombarderas med kemiska ämnen från maten, hudprodukter, kläder, el-apparater och möbler/inredning. Man ska verkligen vara extremt medveten om man ska manövrera rätt. Min generation är ju redan skadat och mina barn har fått ta del av ”skiten” då de blev ammade (men jag är ren nu).  Hur gör du för att undvika skadiga ämnen? kanske en liten tung fråga här precis innan helgen!

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Intressant. Kul att du har börjat blogga:)
    /Bitte

    SvaraRadera